mandag 8. februar 2021

Endringer på gården

 Det er ikke ofte jeg får gjort endringer som jeg føler passer på denne bloggen. Alle nye sett som bygges (mange av dem ender i Tullfors) blir skrevet om på den generelle Legobloggen min, og i tillegg har jeg jo videoblogg (vlog) oppdateringene på Youtube som i alle fall skjer litt oftere enn en oppdatering her inne. 

Men nå har jeg endelig noe nytt å komme med, og det gjelder bondegården min.

Som jeg sikkert har nevnt før så planlegger jeg å heve hele byen ett "nivå", slik at jeg kan kjøre tog under byen i en full runde så togene kan gå rundt og rundt, og det frigjør plass der skinnene er i dag som jeg kan bruke til andre ting.

Jeg har funnet ut av bondegården er et område der det vil skje ting, og en av de tingne som helt klart vil skje er at jeg vil få på plass åkre med dyrkede produkter. Jeg planlegger en liten kornåker, en åker med mais, og et område der det dyrkes grønnsaker som gresskar og gulrøtter. 

Jeg venter fremdeles på den siste ordren min for å få brikkene til å lage gulrot-rendene, men det jeg har fått er første ordre til å lage mais. Dette er relativt simpelt, men det koster jo litt da man gjerne må handle for en viss sum og nesten uten unntak finner noe  mer man har lyst på når man leter etter det man trenger på Bricklink.

Jeg har kjøpt 100 gule 1x1 runde biter, og de plasserer jeg oppå 2 eller 3 blomsterstilker av den typen som har en "stud" i midten slik at man kan stable dem. Da blir det seende ut som dette:




Jeg planlegger å sette dette på en 32x32 baseplate, enten grønn eller brun (må se hva jeg har tilgjengelig da jeg bruker brune plater i westernbyen min (Customsville) og jeg må passe på at jeg har nok der før jeg tar noen til Tullfors. Ideen til å bygge på denne måten fikk jeg fra Robin Hood Bricks på Youtube, og jeg tror det vil se ganske så bra ut når jeg får dette på en baseplate og får stilt det opp skikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar