mandag 11. desember 2017

Indianerlandsby

Ingen westernby er komplett uten indianere, så jeg satt like gjerne teltene sammen i en klynge slik at de kunne danne en liten indianerleir. De stammer opprinnelig fra The Lone Ranger serien fra 2013, og settet kom med et telt, en fjellformasjon med noen skorpioner oppi, en kano og tre figurer (Lone Ranger, Tonto og en Indianerhøvding).


Indianerne har væt ute og fisket og fått noen flotte lakser. Den Ensomme Rytter er ikke noe glad i fisk,så de har grillet et kyllinglår til ham i stedet.


Teltene er utrolig flott laget, med to tynne men solide plast-sider som festes på knotter som bygges på de to stengene som danner reisverket på tipiene. Utenfor teltene står det et stativ der indianerne har hengt fra seg våpnene sine, pilkogger, bue og spyd. Jeg har ganske mange indianere, men det er ikke så mange forskjellige fra The Lone Ranger-serien som har denne hudfargen. De andre indianerne mine har den vanlige gule hudfargen som de gamle Legomennene hadde, men jeg planlegger å blande dem litt likevel da de ellers blir alt for identiske.


Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal videreutvikle denne indianerleieren, men jeg skal nok finne på noe da jeg føler at det er rom for forbedringer. Jeg planlegger i alle fall å lage et litt større og bedre leirbål, slik at flere indianere får plass rundt bålet. Jeg har også lyst til å lage en totempæl da dette er noe vi kjenner fra westernbøker og -filmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar