onsdag 3. januar 2018

Godt nytt år!

Da har 2017 gått over i 2018, og et nytt Lego-år har startet.
For Tullfors betyr dette at byen skal komme mer i orden, og den skal også vokse.
Jeg har tenkt å ta en del av gangen for å få litt orden i sakene, og den første delen jeg skal gjøre noe med er westernbyen da den er mest "ferdig" så langt.
Jeg har sett at det ser dumt ut å ikke ha bilvei frem til flyplassen, og for å få plass til den må jeg heve deler av området så jeg kan få vei og tog under. Dette vil gjøres ved å sette opp en finerplate eller MDF, og støtte den opp med treklosser i riktig høyde så togene kan passere under uten å henge seg fast. Så kommer jeg til å bygge en fjellvegg på utsiden, med tunnel-åpninger for både vei og tog, og mulighet for å komme til hvis noe skjer med toget mens det er i tunnelen. Jeg må også lage en vei opp til platået slik at diligencen og turister kommer opp.

Jeg leker også med tanken på å heve andre deler av byen, blant annet litt av sentrum, slik at modulhusene kommer mer til sin rett. Slik det ser ut nå må jeg ha to rader med hus, og da vil de som står bakerst bli veldig skjult. Så jeg leker med tanken på å heve deler av bordet så jeg kan få bakre rekke opp i høyden. Det forutsetter at jeg finner noen løsninger for å få oppsettet til å gå opp mest mulig effektivt, men jeg har mange tanker om hvordan det kan løses. Det blir viktig å dekke til åpningen mellom høydene, men jeg tror det blir veldig mye å lage fjell i byen, så der kan jeg f.eks lage hus-fasader. Jeg kan også lage en innkjøring til et parkeringshus og jeg kan legge sporet til jernbanestasjonen under der for å frigjøre mer plass til bygninger og veier. Skal leke litt med ideer og se hva som lar seg gjøre.

Jeg har en Legoblogg til der jeg leger ut presentasjoner av alle slags Legosett, mange som etterhvert ender opp i Tullfors men også en del som aldri vil dukke opp der (Star Wars sett av en viss størrelse bl.a.). Settene kan bli presentert her en stund før de kommer som nye tilskudd i Tullfors-bloggen, da jeg jo må ha området klart før ting kan vises i Tullfors. Du finner Legobloggen her.

Tullfors har også en egen Youtube-kanal, der det naturlig nok legges ut videoer med oppdateringer fra byen og Legorommet.Pr dags dato ligger det 5 videoer ute her, men nye videoer kommer plutselig og uanmeldt... Så klikk gjerne på "subscribe" og "like" på videoene.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar