mandag 22. januar 2018

Fremdrift

Det skjer ting i Tullfors. Denne helgen har vært brukt til å rydde samt å få bygget alle områdene som skal på plass. Det er fortsatt masse igjen å gjøre, men det er moro å se at noe skjer.

Har lagt med noen bilder, men skal få tatt flere og bedre bilder neste gang jeg er på plass.

Først ut er bildet av rullebanene på flyplassen. De er ikke voldsomt lange, men med litt fantasi kan man tenke seg at de fortsetter ut over bordkanten. Nærmest fotografen er hovedrullebanen, og innerst mot veggen er en rullebane for småfly. Den oransje sirkelen er landingsplass for helikoptre. 


Bortenfor rullebanene er det et tomt felt. Etter at bildet ble tatt ble området inntatt av anleggsmaskiner og arbeidet er nå i gang med å gjøre klart til bygging av flyplass terminal. Til å begynne med skal jeg bygge opp terminalen fra flyplass-settet (60104), men på sikt skal jeg bruke dette bygget som en del av en egenkomponert bygning over flere etasjer. Ser for meg at første etassje blir terminal og andre blir kontorer for Tollvesenet og andre, og over der blir det flytårn.
På området her skal jeg også prøve å få plass til en liten romhavn med oppskytning for raketter og romferger, men når romfergene skal lande er tanken at de lander på flyplassens rullebane.
Jeg ønsker å endre litt på togsporet så jeg kan få det nærmere flyplassen, men det får evt. bli når andre ting som er planlagt er på plass.


I motsatt hjørne finner vi Westernbyen. Denne er ganske velorganisert, men det mangler litt bygninger her også, og jeg må kappe til rødbrune plater slik at de dekker hele kryssfinér-platen. Bena til platen vil bli usynlige når jeg får bygget en fjellside og tunnelåpninger.


I mellom bilde to og tre er det landbruksområde, og her har jeg fått ryddet en del, slik at det nå er klart for å bygge jorder og annen dyrket mark. Og bortenfor Westernbyen komer selve bysentrum med bl.a Ghostbusters HQ og alle modulhusene mine og også et havområde med havbunn. Jeg fikk på plass bordet med havbunn nå i helgen, og har begynt å tenke på løsninger for belysning slik at man kan se hva som er under vann, og løsninger der. Jeg har også et lite havområde utenfor flyplassen, og det har jeg også begynt å sette i stand.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar