fredag 9. november 2018

Ombygging av flyplassen

Jeg har gjort noen endringer på flyplassen min.
Jeg syntes det var litt teit å ha sykkelstripe i kanten av rullebanen, så jeg byttet de veiplatene som lå der med de nyeste veiplatene fra Lego.
Da jeg gjorde det måtte jeg fjerne romskip-landingsplassen, men noen ganger må man ofre noe for å få noe annet. Helhetsinntrykket ble mye bedre nå.


Da jeg hevet flyplassen opp på et nytt bord fikk jeg litt mer plass, så da fikk jeg plass til en ekstra veiplate. Det blir ikke plass til at de store flyene kan passere, men det er mulig at de kan stå med nesepartiet inn og at passasjerene kan gå rett ut av terminalen og opp flytrappen.
Hvis dette ikke går vil i alle fall de små flyene stå der oppe mens de tar opp passasjerer.

Planen min videre er å bygge opp terminalbygget slik at det får plass på området der det kun er filt nå, men sånn at jeg får dekket alle behov jeg har i terminalen. Planen blir å bygge den nye terminalen på en 32x32 plate, og ha mye glassflater slik at stilen blir ganske lik orginalen.
Jeg ser for meg å dele av terminalen slik at døren blir halvparten så høy, og så skal jeg prøve å få to etasjer på deler av bygget på den høyden det har i dag. Sannsynlig vis blir det slik at det i 1. etasje blir den tradisjonelle avgangshallen der man kan vente på folk man skal hente, ta en kaffe og sjekke inn før reisen. Så når kofferten er sjekket inn går den ut gjennom veggen som den gjør i dag.
Så blir det en andre etasje med en resturant der man kan sitte og se ut på rullebanen.
Hvis jeg får til at de store flyene kan stå med fronten inn mot terminalbygget har jeg litt lyst til å prøve å bygge en gangbro som passasjerene kan gå ombord i flyet fra. I så fall må jeg også lage et venteområde her. Da kommer jeg sikkert også til å lage sikkerhetskontroll i denne etasjen. Mulig jeg lager en liten sikkerhetskontroll i første etasje også, uavhengig av hva jeg gjør i andre.

Jeg kommer også til å lage et lite VIP-område for reisende kjendiser, da jeg jo har flere små fly av diverse størrelser som kan nyte godt av dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar