onsdag 21. november 2018

Westernbyen

Her kommer et lite innlegg om westernbyen min, slik den ser ut nå og videre planer.
Byen har et tildelt område, og det vil ikke kunne bli så mye større. Her er et oversiktsbilde for å få med alt.


Sheriffen holder orden i byen, og han har mange deputies som er rundt i byen og passer på at alt er som det skal. Sheriffen min er fra samleserie 13, og kontoret er fra Lone Ranger-serien med skiltet til det gamle Sheriff kontoret fra 2002. Lone Ranger settet hadde en kanon på taket, noe som er fint for lek, men helt dust i forhold til en mer realistisk western-by. Bygget er også tatt bort fra platene det sto på og satt over på en 32x32 plate for å pase inn i byen. Kanskje kommer jeg med tiden til å bygge om litt på fengsels-cellen og legge til en eller to til, jeg får se hva jeg får plass til.


Sølvgruven er tatt rett ut fra Lone Ranger. Eneste jeg har gjort er å sette på ørnen fra en figurpakke som kom i sommer. JEg har litt tyst til å gjøre om denne litt slik at den tar litt mindre plass, men det er ikke det første prosjektet jeg kommer til å gjøre. Hvis jeg skal gjøre om kunne jeg tenkt å bare lage en åpning i gjellet og ha togskinnene som stikker ut av den og beholde kranen og skuret da dette er de detaljene jeg liker best.


En ting jeg i alle fall skal endre er banken her. Jeg liker fargene den har, men det at den ikke har tak trekker veldig ned. Ønsker å bygge den litt mer firkantet så jeg kan bygge tak på en grei måte, men ellers vil jeg prøve å beholde så mye som mulig av utseendet.


Her er fortet mitt, Fort Legoredo. Jeg mener å huske at jeg har utvidet det litt fra originalen, men ikke mye. Jeg ser for meg at jeg kommer til å heve hele fortet med en høyde for at det skal ruve litt mer i terrenget. På den måten kan jeg bygge litt høyere bygninger i byen uten at de blir for store i forhold til fortet.


I utkanten av byen har indianerne slått seg ned. Det er mulig jeg flytter indianerleiren litt lenger ut på kanten av bordet for å få mer plass til bygninger.


I Indianerleiren har også Tim får lov å være med å leke. Han er egentlig ikke indianer, men liker kulturen deres så han er utnevnt til æres-indianer.


Damen i rosa venter på at håndverkerne skal få bygget Saloonen hennes, slik at hun kan begynne å tilby drikkevarer til byens befolkning og alle turistene som er innom. Litt bortenfor står Emmet i ponchoen sin.


 Diligencen har parkert, da kusken ikke var klar til å reise. Jeg har planer om å bygge en skysstasjon der diligencen kan starte og stoppe fra, og dette blir sannsynlig vis i forbindelse med hotellet.


Under byen står damplokomotivet som frakter verdisaker fra gruven og til flyplassen. Jeg har veldig lyst til å lage en anordning for å kunne heise sølvet ned langs fjellsiden. Kanskje kan jeg flytte kranen fra gruven og bruke den. Tiden vil vise hva jeg ender opp med å gjøre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar