torsdag 30. juni 2022

Nye innbyggere i Customsville

Jeg har gleden av å presentere fire nye innbyggere i Customsville. Disse kommer fra litt forskjellige serier, men jeg syntes de alle passer inn på sin måte i Customsville.


Fra venstre har vi The Disco Kid (ordspill på Cisco Kid). Dette er egentlig en figur fra Vidyo-serien til Lego som jeg ikke har brydd meg om å samle på. Men akkurat denne figuren likte jeg godt. Han ser litt ut som Marty McFly da han blir kledd opp av Doc på 50-tallet for å reise tilbake til det ville vesten i filmen "Tilbake til fremtiden 3".  Egentlig kom han med en mikrofon, men i den tidsepoken Customsville er lagt til ville det vært fryktelig rart, så da fikk han en revolver i stedet og dermed skled han litt mer inn i tiden.

Damen heter Elisabeth og kommer egentlig fra Pirates of the Carribean-serien til Lego, men her i Customsville kommer hun fra Boston på østkysten. Hun har kommet for å jobbe som lærer på den lokale skolen som er under planlegging. Her vil hun ha ansvaret for alle alderstrinn, og det vil nok ikke være mer enn maks to klasserom, så det blir en liten skole. Kanskje kan jeg lage et to-etasjes bygg så hun kan bo i en leiliget i etasjen over klasserommene.

Ved hennes side står ektemannen George. George er da naturlig vis også fra Boston, og er derfor kledd som det passer en gentleman. Han er vokst opp i en by med veldig ordnede forhold, så han har aldri lært seg å bruk revolver, men en rifle derimot kan han håndtere.
Han kommer egentlig fra Harry Potter, men når jeg fikk byttet ut det viltre brune håret hans med en cowboyhatt, så ble han litt mer western med en gang. Han ser veldig overrasket ut, så det blir spennede å se hva det er som overrasker ham når han blir plassert i byen og den utvikler seg videre.

Sistemann i denne omgang er en eventyrer. Han kommer fra en serie som het Pharoes Quest som kom i 2011. I følge Bricklink heter han Jake Raines, og det er vel et navn godt som noen, så da blir han nok hetende det i Customsville også. Han har selvfølgelig både revolver og rifle.Kanskje får han etterhvert en hest, for han passer jo som en ranchformann eller grenserytter eller noe slikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar