torsdag 30. juni 2022

Innbyggere i Tullfors - "vanlige" folk

Jeg kjøpte en stor lot med figurer og har sortert dem litt for å få en oversikt over hva som fantes. Dette er de personene som må kunne kalles "vanlige". I tillegg kommer en post om anleggsfolk, brannfolk, politifolk og kjeltringer.

Helt til venstre har vi en som kanskje kunne gått under kategorien brannfolk, for han er i alle fall en redningsmann. I andre land er det jo ofte brannvesenet som ansetter slike. I Norge er de ansatt av Forsvaret om jeg ikke husker helt feil, men i Tullfors har vi jo ikke noe forsvar for der er alle venner... Han kommer helt sikkert til å få jobb i forbindelse med det store redningshelikopteret som nå står i opplag og venter på kystvaktbase med stor helikopterplatform.
Nummer to kommer nok kanskje bare til å dukke opp i Tullfors på gjestevisitt inimellom, for jeg ønsker å lage et diorama med polar-settene og han vil nok høre til der.
De to siste vil nok bli en del av en alpin redningsgruppe eller noe sånt. De ser ut som de er i en slags uniform og d har masse tau og utstyr.


Disse neste tre er en god blanding. Han til venstre er nok bare en vanlig mann i byen, og jeg ser ham for meg i eller ved en litt kul bil.
Han i midten jobber for museet, eller vil i alle fall gjøre det når det er ferdig bygget.
Damen til venstre jobber kanskje som journalist eller tv-personlighet og har ID-kortet på for  slippe inn et bestemt sted.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar