fredag 1. juli 2022

Innbyggere i Tullfors - anleggsarbeidere

Her kommer alle anleggsfigurene jeg fikk med i den store lotten jeg kjøpte. Jeg har prøvd å sortere figurene litt etter hvilken kropp de har, og de to første her skiller seg tydelig ut fra resten.

Disse to første var egentlig ikke en del av lotten, men da jeg likevel skulle sortere den tenkte jeg det var greit å ta dem med. Jeg hadde ingen anelse om hvor de kom fra, men etter en kjapp post på en gruppe for minifigurer på Facebook fikk jeg jammen svar...

Han til venstre er Frank the Foreman, og kom i ett sett, så denne kroppen er ikke veldig vanlig. Frank er da egentlig sjefen til Emmett, og kom kun i settet Metal Beard's Duel fra 2014.
Han til høyre er egentlig en skurk og kommer fra Rock Raiders serien som Lego kun gav ut fra 1999 til 2000. Men hos meg er han ingen skurk, ikke åpenlyst i alle fall...
Planen er at Formann Frank blir byggeleder på store bygg (sjansen er stor for at han havner på det portable toalettet i det det heises opp med heisekran) og Rock Raiders figuren blir Bygginspektør Berrefjord fra Bygningskontrollen. Hvis du ikke vet hvem han er, så se Norske Byggeklosser (originalen fra 1972) og få en veldig god latter da han kommer. Det er utrolig mange gode karaktrer i den filmen , men jeg tror Berrefjord er favoritten min. Det at han er fra Bygningskontrollen forklarer jo også hvorfor vesten hans er anderledes enn de andre.


Denne gruppen er tre typiske anleggsdarbeidere. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal kjøre alle arbeidere med samme farge på hjelmene (Lego har jo variert litt opp gjennom årene) eller om jeg skal si at de får den fargen de får. Kanskje kan arbeidere som løser forskjellige oppgver ha forskjellig farge så de som driver med vei har en farge og de som bygger bygninger en annen. Det vil tiden vise).


Disse er vel noen av de nyere anleggsarbeiderne til Lego. De har tydelig vis en refleksvest utenpå en rødbrun genser eller jakke. Tre av dem har de hjelmene som har hørselvern støpt inn i hjelmen. Dette er en hjelm jeg kunne tenke meg flere av, da svært mange anleggsarbeidere jo jobber i et støyende miljø.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar