søndag 3. juli 2022

Innbyggere i Tullfors - kjeltringer

Kjeltringene er kanskje min favorittgruppe av figurer. De er liksom så lett gjenkjennelige med sine stripete klær, men likevel så forskjellige. Og ikke alle er bare kledd i striper heller. Disse fire første for eksempel, er kledd for å infiltrere byggebransjen. Jeg tenker meg at han til venstre kanskje er snekker eller noe, neste mann er en maler, og de to siste jobber nok på en byggeplass. Disse skal helt klart få sine plasser i Tullfors. 


Disse to har samme kropp, men er likevel helt forskjellige med de ansiktene de har fått. Jeg tenker at disse er eksperter på jobber som krever at man klatrer, derfor har de med seg et tau over den ene skulderen.


De neste to ser nesten ut som de skal i et fint selskap, for de har flotte jakker utenpå et stripete fangetøyet sitt. Vet ikke helt hvor disse passer inn, men de skal helt klart plasseres ut i Tullfors.


Så har vi to som fremdeles har på seg hele fangeuniformen sin. Jeg ser kanskje for meg at disse to sitter i hver sin celle på politihuset, for jeg tenker jo på å ha en etasje med celler.


Disse tre kan brukes til det meste. Jeg er ikke sikker på hvorfor han til høyre har skjerf foran ansiktet, kanskje er han redd for å bli gjenkjent, men samtidig er det jo mye lettere å se at han er en kjeltring... Han i midten har fått seg en liten skade i ryggen, kanskje en hund eller katt har tygget på ham. Men jeg tenker at hvis jeg setter ham i et bilsete så vil ingen se det, for resten av figuren er i god stand.


Dette er de to eneste av figurene i lotten som har kjeltringmasker. De er ganske forskjellige, men samtidig gjør kjeltringmaskene at de virker som en dynamisk duo.


Disse siste to ser man kommer fra sumpen, da begge har et kjede med alligator-tenner rundt halsen. Det kan godt være at disse to  får noen gjesteopptredner i Tullfors, men i utgangspunktet ser jeg for meg at disse kommer til å bo i det dioramaet jeg planlegger med sump-politiet. Det blir ikk voldsomt stort, men jeg ser for meg politistasjonen og kanskje noen andre sett, og et eller to skjulesteder for skurkene og litt sump med noen trær og andre sump-aktige vekster.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar