fredag 1. juli 2022

Innbyggere i Tullfors - brannfolk

Nå som den nye hovedbrannstasjonen er plassert i Tullfors passer det jo fint at jeg får flere brannmenn, dette er vel den yrkesgruppen jeg har nest flest av (politifolk topper nok statistikken) men Lego kommer jo hele tiden ut med nye design... Her har jeg forsøkt å sortere litt etter designet på kroppene der dette har vært mulig.

Først ut er brannfolkene slik de så ut fra 2019 til 2020. Hodet på figuren i midten er fra CMF serie 19, men siden hun har rød hjelm tenkte jeg hun passet bedre med denne kroppen. Hun skal få et mer feminint hode med tiden.
Personen til høyre er en helikopterpilot, derfor har han en anderledes hjelm. De to til venstre er røykdykkere og er klare til å søke gjennom brennende bygg.


Så har vi tre røykdykkere til, og jeg tenker at dette kanskje skal være den kroppen som alle røykdykkerne mine vil få etterhvert da de har den oransje vesten som sikkert er ganske synlig inne i røykfylte bygg. Jeg skal gjøre en gjennomgang av alle brannfolk en gang i fremtiden, og da skal jeg se hvor mange jeg har. Disse ble uteksamninert fra Legos Brannakademi mellom 2013 og 2017.


Sist ut er en liten diverse-post. Til venstre har vi en figur med kroppen til Brannsjef Freya McCloud. Hun kommer originalt med rødt hår, og jeg har en original figur sittende i brannsjefens bil i byen allerede. Men damer farger jo håret innimellom, så kanskje er det det som har skjedd her. Det kan også hende at det er en annen høytstående kvinnelig brannoffiser i Tullfors.
Figur nummer 2 fra venste er et av designene for brannfolk fra 2019 til 2022. Dette er jo en helt ny uniformfarge, så jeg tenker at disse brannfolkene har en kjeledress eller noe utenpå den vanlige svarte brannuniformen sin. Jeg vet ikke helt hvilken rolle de skal ha, jeg må se hvor mange jeg har først. Jeg tenkte Hazmat-eksperter, men så ser jeg jo at Lego også har mørke gule brannfolk som kom i samme periode, så kansje er de bedre Hazmat-folk. Det kan derfor hende at disse beige-fargede blir utplassert på flyplassen/romhavnen da de trenger en brannstasjon der i tilfelle noe skjer med brennstoffet eller noe må nødlande. 
Figur nummer tre og fire er nok fra samme periode som de på det første bildet, men numer 3 ble plassert her på grunn av logoen på brystet. Dette er en av få figurer der man ser de. Figur nummmer 4 ble plasset her fordi den hadde så mange detaljer og en burgunder hjelm.


Det var en liten presentasjon av nye brannfolk. Jeg har sikkert så mange brannfolk at ikke alle kan vises frem i Tullfors til en hver tid, men jeg skal prøve å være litt konsekvent på hvilke brannfolk som løser hvilke oppgaver og sette opp noen dioramaer rundt i byen der de løser disse. F.eks hente katter ned fra trær, slukke brann i fabrikk-området, kanskje være klar for en nødlanding i romhavnen, tiden vil vise hva som skjer, og dette kan jo også variere fra tid til annen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar