fredag 28. september 2018

Jeg har kjøpt litt tilbehør i Legoland...

Da jeg var i Legoland for en uke siden kom jeg over disse posene. Jeg har ikke sett disse til salgs hos min lokale Lego-forhandler enda, men de vil nok sikkert komme til salgs der også etterhvert. OG det kan jo fort være at jeg trenger mer, så det hadde vært bra.

Lego har så langt gitt ut 5 poser som jeg så med det de kaller Xtra. Det er:
40309 (Food Accessories Polybag) med diverse mat, blant annet kalkunen fra Parisian Restaurant
40310 (Botanical Accessories Polybag) med diverse trær og planter (nederst på bildet under)
40311 (Traffic Accessories Polybag) med trafikklys, og litt utstyr for å holde gatene rene (og litt å feie opp) (øverst på bildet under)
40312 (Street Accessories Polybag) med forskjellige gatelykter, benk, postkasse og avis stativ (midt på bildet under)
40313 (Bicycles Accessories Polybag) med sykler, skateboard, forskjellig hodeplagg og litt annet tilbehør som folk som beveger seg i byen kan ha (blant annet en paraply).


Som bildet over viser har jeg tre sett med trafikklys og med 4 lys i hver pakke tror jeg dette skal være mer enn nok til å dekke behovet jeg har i Tullfors slik den ser ut i dag. Det er jo stort sett i sentrum at de kommer til å være utplassert, og så kanskje jeg setter ett borte ved bondegården.
Jeg har også tre sett med gatelys. Her kommer jeg til å bruke flere, men jeg har kjøpt noen lyktestolper fra Bricklink tidligere, og det følger jo også med gatelys til mange av modulhusene. Så jeg får se hvordan jeg bruker disse, men det er vel antagelig mest aktuelt i sentrum. De litt lavere lyktene kan jeg sette i blomsterbed eller på steder som allerede er opp fra bakken, f.eks ved togstasjonen.
Til slutt har jeg fire pakker med trær og planter, og de vil bli utplassert litt over alt der de passer inn. Både i blomsterbed og som pynt i sentrum, men også ute på landet og kanskje ved stranden. Jeg har jo masse trær og planter fra før av også, men jeg tenker at det skal mye til å få for mye grønt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar