mandag 23. september 2019

Customsville- midten av August

Så var dagen kommet for at westernbyen i Tullfors skulle få sitt eget sted å leve, og mer plass. Byen har nå fått det offisielle navnet Customsville som jo er en slags Amerikanisering av Tullfors. Byen er i oppbyggningsfasen, men jeg har masse planer om hva jeg vil gjøre og hvor ting skal være. Det hadde jeg før også, men nå har jeg fått mer plass til å gjennomføre dem.
Jeg har bestemt meg for at jeg vil bruke de samme rødbrune baseplatene, da veldig mange andre westernbyer i Lego har sandfargede plater så dette vil gjøre at byen min skiller seg litt ut. Jeg mangler ganske mange plater for å dekket bordet, så i mellomtiden har jeg brukt  det jeg har.


En annen ting jeg har bestemt meg for er at jeg vil ha en jernbane i byen. Toget som fulgte med i The Lone Ranger serien var ikke motorisert, men det gjør ikke noe, for jeg skal ikke bruke så mye plass at jeg kan bygge en sirkel uansett. Men toget kan plasseres der det er behov for det, og kan kjøres langs sporet for hånd.


Byen hr blitt en del større, så jeg har funnet frem flere figurer. Nå har jeg fem lovmenn, i tillegg til Brødrene Earp.


Sheriff-kontoret er det samme som før, men det kan hende jeg må bygge på litt, men i utgangpunktet har jeg tenkt å beholde det slik det er nå da det er passe stort for byen og har et fint utseende.
0

Sølvgruven jeg bygget før byen ble flyttet er selvfølgelig med.


Fort Legoredo er også uendret i den nye byen. Jeg har ofte tenkt på at jeg har hatt lyst til å bygge på, men har slått det fra meg da det egentig er stort nok. eneste det kan hende jeg gjør er å endre litt på oppsettet inne i fortet, men jeg får se med tiden hva jeg gjør.


Kriminaliteten kommer tidlig til en ny by. Her har en gruppe banditter stoppet dilligencen for å rane den.


Indianerne pdler foreløpig på en grønn baseplate, men den skal byttes til en blå så snart jeg kan. Den og strangen blir vel de eneste baseplatene som ikke er rødbrune.


Indianerleieren har fått samme utseende som før, men jeg har nå ått med en strand der de kan ha kanoene sine, og et van der de kan padle. Jeg har også plass til å utvide leiren hvis jeg får taki flere telt til en grei pris.


Der toget står nå er slutten av skinnene, og hertenker jeg at det psser å bygge stasjonen. Det kan jo forklare hvorfor toget står akkurat der.


Med mer plss hr også kolonnen med forsyninger til fortet kunnet bli litt lenger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar