tirsdag 24. september 2019

Nye innbyggere i Customsville

Det har dukket opp noen nye innbyggere i Customsville. Jeg lette egentlig etter noen meksikanere som jeg visste jeg hadde, men fant ut at det var jo langt flere figurer som passet i en westernby i Legos CMF-serier (Samlefigurserier). For å lage litt variasjon har jeg modifisert noen av dem, men der flere er veldig like vil jeg prøve å bytte litt ansikter. Jeg kjøpte en liten haug med 26 hoder for en stund siden, og en del av dem bør kunne passe i en westernby, så det blir nesste prosjekt...

Først ut er to meksikanere og dette er egentlig de jeg viste jeg hadde. Her har jeg bare byttet om hattene på dem og gitt dem pistoler i stedet for musikkinstrumenter.


Jeg hadde lyst til å ha noen musikere, så jeg lagde meg et bittelite Mariachiband med en gitarist og en som spiller maracas. Maracasene kommer fra figuren til høyre i bildet over. Egentlig hadde begge to gitarer. Det kan hende at han ene revolvermannen bytter hatt og blir med i bandet hvis jeg finner en trompet til ham en gang i fremtiden. Mannen i midten er en osteselger, men i Customsville skal han drive det meksikanske spisestedet der bandet opptrer.


Damer er noe det ofte blir lite av i westernbyer da det ikke lages så mange kvinnelige figurer som passer. Men her fant jeg tre stykker. Hun ene med den røde kjolen har fått nytt hår (Tror det er hun til høyre i bildet). Jeg tenker at damene i rødt jobber i den litt tvilsomme saloonen jeg har planlagt, der de litt hardbarkede folkene henger, mens Lucy jobber som vertinne i den mest anstendige saloonen som drives av damen med det grå håret som er presentert i et tidligere innlegg.


Cowboyer og desperadoer hører med i en westernby. Han til høyre kommer fra en Toys 'R' US spesialboks fra 2016, men er basert på figurene til venstre for seg, som alle er samme figur. Nummer to fra venstre er originalen slik han kom i Lego CMF-serien. Han helt til venstre har bare fått snudd tørklet så han ikke ser så skurkeaktig ut, mens nummer 2 fra høyre har fått et nytt hode, barten til en CMF Sheriff og hatten til en CMF karnevals-cowboy (han kommer litt lenger ned).


Disse to har vært i byen en stund. Han til venstre er egentlig en Lone Ranger figur, men jeg har ganske mange av ham ettersom han var med i samtlige sett i Lone Ranger Serien, så her har han fått en bart som gjør at han skiller seg litt ut fra de andre. Han til høyre har bare fått en ny hatt, nemlig hatten til samme Sheriff som donerte barten sin til en av karene på bildet over.


Disse to kommer begge fra The Lego Movie CMF serien. Det er selveste Abraham Lincoln til venstre, og til høyre er det en gullgraver. Egentlig er gullgraveren en robot, men det kan man jo ikke ha i en gammel westernby så han fikk et hode jeg hadde tilgjengelig. Jeg kommer til å bytte hodet med noe som ser litt mer værbitt ut etterhvert, men jeg liker skjegget hans, så jeg må finne et hode som passer til det.
Lincoln kommer nok ikke til å være president i westernbyen, men han er helt klart en viktig person i byen, og skal få en liten bakgrunnshistorie etterhvert. Kanskje er han presidenten i Jernbaneselskapet eller noe annet viktig.


Cowboydamen er en av cowboyene som driver kveg til innhegningene utenfor byen, og hun har blitt satt på en hest. Han ved siden av er en av mange revolvermenn som lusker rundt i byen.


Her har vi tidligere nevnte karnevals-cowboyer. Dette er fra CMF-serien som feiret Legofigurens 40-års jubileum og han var egentlig kledd ut som en cowboy til hest, men hesten ble litt for barnslig i en gammel westernby,så han til venstre skal få en skikkelig hest i stedet. Han byttet hatt med bandittn så han ble lovlydig og fikk også tørklet hans som måte vike for barten. Med både tørkle og bart blir nakken alt for lang og hodet sitter ikke skikkelig. Han til høyre har fått en gitar, da han kan ligne litt på en countryartist. Det kan være jeg finner på noe morsomt og bruker han mer som en slags Marty McFly fra Tilbake til Fremtiden 3 hvis jeg skulle finne på å lage et display med det en gang i fremtiden.


Det ble også noen nye indianere med forholdsvis enkle grep. Hvis jeg husker riktig så er figuren til høyre egentlig Tonto fra et av Lone Ranger settene, der jeg har byttet ut hode og hår. Hodet er fra figuren til venstre om jeg ikke tar feil og håret kommer fra en av disse CMF-indianerne med tomahawk som jeg har mange av i indianerlandsbyen. Kroppen til han til venstre er fra Batman CMF-serien (tror det er serie 1).


Her har vi to CMF-figurer som er originale. Han til høyre er samme som over, men i uendret versjon, og han til venstre kom i en ganske tidlig CMF-serie.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar