onsdag 18. september 2019

Tullfors - Generell oversikt August.

Her er en luten rundtur i Tullfors, tidlig i August.
Vi starter i sentrum der det ikke har skjedd voldsomt mye på ganske lenge. Den som ser på bildet hr vil se at det er en romferge i havet, men den skal selvfølgelig ikke bo der permanent... 


Litt lenger bort i sentrum er ting også som før.


Dette skulle vært et hav, men akkurat nå er det parkeringsplass for Lego City Space sett. Jeg jobber med en romhavn ved siden av flyplassen og da skal alle settene flyttes bort dit.


Under vann er ting som før, men forhåpentlig vis vil jeg snart få begynt å henge opp miniubåter slik at det ser ut som om de er på vei ned i dypet. Jeg har også planer om litt blålig LED-lys her for å få litt følelse av hav samtidig som man kan få sett detaljer.


Stranden og havna er litt mer ferdig. Det mangler noen detaljer her og der, men man kan i alle fall få et inntrykk av hvordan ting ser ut.


Her er et lite nærbilde av det som skjer under flyplassen, der lastebåtene er på vei inn.


Under stranden er det også et lite undervannsdiorama, dette er noe mer ferdig enn det store under havet. HEr skal jeg også få opp en stripe med LED-lys, og den blå filten bak skal igje nfestes til hyllen, men da jeg hadde vannlekkasje måtte jeg løsne denne slik at jeg fikk hyllen ut av vannet. Heldig vis ser det ut som den klarte seg fint.



Over havnen har vi flyplassen, og den er som vanlig ganske travel. Her er det jo planer om å bygge et nytt terminalbygg, og bystyret har godkjent byggesøknaden, så nå jobber luftfartverket med å sørge for finansiering og finne en entreprenør som kan ta jobben uten at de trenger å stenge flyplassen i arbeidsperioden.


Her vil romhavnen komme over godsterminalen. Men jeg skal sørge for at alt som trenger å få plass under her skal få plass slik at gods enkelt kan lastes om mellom skip, fly, trailere og tog.


Så beveger vi oss mot sentrum. Her ser vi byens foreløpig eneste togstasjon, og starten av bondegården.


Til høyre i bildet her har vi westernbyen min (Customsville) som vil bli presentert i et eget blogginnlegg. Her ser man også hele bondegården. Jeg planlegger å bygge opp byen så togene går under byen, og da vil bondegården få mer plass, slik at jeg kan få laget noen jorder.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar