tirsdag 17. september 2019

fiskeflåten har kommet til byen

Jeg har lenge hatt lyst til å få flere båter i Tullfors, og da jeg kom over Hidden side settet med den "ødelagte" rekebåten fant jeg ut at tiden var inne. Tilfeldig vis var det 3 for 2 på all Lego (noe som ikke er veldig mye Lego) hos Nille, så da jeg bare fant to av de Hidden side settene jeg ville ha, kjøpte jeg to av fiskebåt-settet.


Her er båtene på vei inn til bryggene for å selge fangsten sin. 


Som en kuriositet heter begge båtene Maria, men det er fordi fiskeren som eier dem har oppkalt båtene etter sin kone, og hun het Maria både da den første og den andre båten ble kjøpt inn...


Hva gjør man når man har to like sett og ønsker å lage litt variasjon på figurene? Jo da henter man en figur fra et tredje sett og rapper hodet hans... Her har byttet skjedd, og han som holder kirkegården i Hidden side i orden har fått skjegg, og fiskeren i midten ser ut som han har blitt en generasjon yngre...


Etter bytte av hode ble det til at fiskebåtene styres av far og sønn. Hvis jeg finner ut senere at fiskeren i full regnhyre og sydvest bør være gammelt, kan jeg sjekke om det passer å låne hodet fra CMF figuren som er en gammel sjømann som står med en måke i hånden. I så fall kan vaktmesteren få tilbake sitt yngre utseende...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar