mandag 23. september 2019

Westernby tidlig i August

Her er en status fra Westernbyen min i Tullfors. Dette innlegget ble planlagt som en dokumentasjon på hvordan den gamle byen så ut før alt skulle flyttes til sitt eget bord.
Her har Westernbyen vært som Tombstone i Arizona er i dag. En gammel by som er bevart, men hvor turister kan komme og oppleve gamle dager. Når byen flyttes vil den ikke lenger være en turistby, men en god gammeldags by i det ville vesten.

Her er først et oversiktsbilde som viser hele byen.


I den ene enden av westernbyen er indianerleiren, og her sitter høvdingene og spiser sammen med The Lone Ranger. Indianerne liker fisk, men det gjør ikke vår Ranger, så han har fått kylling. 


Medisinmannen er ikke like glad i tradisjonell mat, så han går heller til pølsevognen og kjøper seg en ostepølse med bacon.


Her ser vi indianerleiren med sine 3 tipier. Jeg håper med tiden at den kan utvides noe.


Det har etterhvert blitt mange indianere, og jeg er ikke kjempeflink til å sette dem rundt til å se ut som de driver med naturlige ting, så de er stort sett stilt opp her.


Hvis man ser nøye etter ser man en indianer som ikke ser ut helt som de andre. Det er Tim, som egentlig ikke er indianer men som får lov av moren å leke med dem så lenge han ikke løper med skarpe ting. Så indianerne har gitt ham en stridsklubbe i stedet.


Ved siden av indianerleieren finner vi innehaveren av byens Saloon (som ikke er bygget enda) og hennes forretningspartner og pianist.


Byens bank er hentet rett ut av et Lone Ranger sett, og venter på å bli bygget om til et litt større bygg med vegger på alle kanter. Men jeg liker fargene og løsningene, så jeg satser på å beholde stilen.


Brødrene Earp er på vei til OK Corall for å ha et oppgjør med skurkene i byen. De har lagt å gå, for Corallen er heller ikke bygget enda, men den skal komme ved siden av leiestallen i den nye byen. De var vel egentlig bare fire, men jeg hadde en femte figur så da ble de fem.


Det er masse forsyninger på vei til Fort Legoredo, både kanoner og andre nødvendige ting.


Bak forsyningsvognene rir det en helt vanlig cowboy som er på vei til byen etter å ha drevet kveg til jernbanen.


Her har vi to andre helt normale cowboys og en gambler.


Her ser vi Wild Bill og hans siste flamme, og begge er gode til å bruke revolverne de bærer.


Tre gamblere venter på at saloonen skal åpne så de kan sitte der og spille kort. Dette er vel de to kroppene fra den klassiske Western-Legoen som ser mest ut som gamblere. Jeg vurderer å bruke en av dem som John "Doc" Holliday.


Ved inngangen til Fort Legoredo tar en av befalet avskjed med sin kjæreste før han melder seg til tjeneste igjen etter permisjon. Hun skal reise hjem igjen til storbyen og han skal ut på patrulje.


Her står folk og venter på Dilligencen. Med tiden skal det bygges en skysstasjon der de kan vente og der dilligencen kan bytte hester. Kanskje blir det i forbindelse med leiestallen slik at de kan dele innhegningen til hestene.


Og her er dilligencen på vei inn til byen.


Denne kroppen er nok den jeg har flest av. Jeg tenker å bytte ut bena på et par av dem for å skape variasjon, men foreløpig har de fått forskjellige ansikter. Cowboyen til høyre er den orginale Legofiguren som kom med flere av westernsettene.


Byens lovmenn er klare til å ta hånd om alle hendelser som skulle forekomme. Sheriffen er til venstre, og her er han sammen med sine to assistenter.


Sølvguven fra The Lone Ranger serien hadde masse leke-funksjoner og var fin, men jeg syntes den tok for stor plass i forhold til det den gav, så jeg bygget min egen mye mindre gruve, men beholdt noen nøkkelelementer som skinnene og hytta. I forgrunnen ser man en patrulje fra fortet som er på vei tilbake for å avlegge rapport.


Inne i fortet står befalet utenfor kommandantens kontor og ser ned på eksersis-plassen.


Nede på plassen er et kompani soldater stilt opp for inspeksjon.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar